Martijn ging op zoek naar een partij die hierover mee kon denken. “Ik wilde in één keer de stap maken naar onze nieuwe branding. Dat was spannend: we hadden een wat oudere doelgroep die gewend was aan onze plastic verpakkingen. Hoe zouden zij het vinden dat er een nieuwe verpakking kwam?”, vertelt hij. Naast dat een partij nieuwe verpakkingen kon ontwikkelen, was het fijn als deze mee konden denken. En daarbij zou het natuurlijk ook prettig zijn als zij de business begrepen. “We hebben producten die veel verkocht worden en producten die minder snel over de toonbank gaan. Bij veel partijen kon je alleen hetzelfde aantal verpakkingen bestellen. Dat was niet praktisch. Zeker omdat deze verpakkingen vaak in een en dezelfde maat werden aangeboden. Maar niet iedere vitaminepil is even groot. Hoe moest ik dat aanpakken?”
Zo kwam Martijn terecht bij de Pouchfabriek. “Zij begrepen dit probleem en dachten mee”, vertelt de eigenaar tevreden. Zo maakte de Pouchfabriek voor 20 verschillende producten van Pure Life 20 unieke verpakkingen. De aantallen varieerden hierin van 100 stuks tot aan 2.500 stuks. Maar niet alleen de flexibiliteit die de Pouchfabriek bood beviel Martijn goed. “Ook het menselijke aspect was fijn. Na mijn aanvraag werd ik meteen uitgenodigd om op kantoor te brainstormen. Er waren veel opties: glimmend, mat, papier…. Welke moest ik kiezen? Niet al onze producten konden goed tegen warmte en licht. Daar moest rekening mee gehouden worden, al moesten de producten ook stevig verpakt worden…. Het was zeer prettig dat we hier samen over konden sparren.”
Tijdens de samenwerking calculeerde de Pouchfabriek ook over hoeveel CO2 Pure Life met nieuwe verpakkingen zou besparen. Het resultaat? Maar liefst een besparing van 78 procent! “Er was nog veel ruimte over in de plastic potten die niet benut werd. We gebruikten dus onnodig veel plastic”, vertelt Martijn. Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep, kon Martijn dus duurzamer te werk gaan. Dat de Pouchfabriek maatschappelijk verantwoord onderneemt en denkt in duurzame oplossingen, is voor Pure Life belangrijk geweest. “Duurzaamheid sluit goed aan bij de wensen van onze klanten en onze merkbeleving. De natuur staat bij ons immers centraal, dus dan is het mooi als we ook duurzame verpakkingen kunnen gebruiken.”
Uiteindelijk is de buitenkant van de verpakking gerealiseerd in papier. “Dat geeft een duurzame look. De binnenlaag is gemetalliseerd, zodat onze producten goed bestand zijn tegen UV-straling”, legt Martijn uit. Een mooi eindresultaat, hoe ziet hij de toekomst nu voor zich? “Uiteraard blijven we klant bij de Pouchfabriek”, lacht Martijn. “We hebben nog kleinere producten waar overbodige ruimte in de verpakking zit. Dat moet anders. Het proces van rebranding is heel ingrijpend. Je kunt niet zomaar zeggen: nu zit ik even zonder producten, omdat ik de verpakkingen nog niet binnen heb. Communicatie en flexibiliteit is heel belangrijk in een dergelijke samenwerking. Daarin blinkt de Pouchfabriek echt uit.”
Al met al: een mooie samenwerking! Ben jij benieuwd hoe we jou kunnen helpen? Neem dan gerust contact met ons op!
Al met al: een mooie samenwerking!
Ben jij benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Neem dan gerust contact met ons op!