Wakuli

“De look en feel van de productverpakking is precies als we voor ogen hadden”

Designs 2
Productie 3.000
Product Recyclable Metallized Pouch

Wakuli is volgens Rae in 2019 opgericht om ‘bad coffee’ de wereld uit te helpen. “De koffieboer is het belangrijkste element in het bepalen van een koffiesmaak. Desondanks blijkt het zo te zijn dat deze vaak amper genoeg verdient om rond te komen. Zich wapenen tegen klimaatverandering – waardoor oogsten vaker mislukken – zit er daardoor ook niet in. Dat willen we veranderen door koffie te maken die recht doet aan de productiekosten en de mogelijkheid geeft om te investeren in de planeet.” Naast koffie verkopen, kreeg Wakuli echter ook het idee om ook koffierepen op de markt te brengen. “Met het oog op de feestdagen moest dit binnen een maand gebeuren”, vertelt Rae. Er was dus een behoorlijke tijdsdruk, maar dit mocht niet ten koste gaan van de kwaliteit. “Omdat nog niemand de koffierepen kende, was het ontzettend belangrijk dat het product er geweldig uitzag. We hadden zo snel mogelijk 3000 verpakkingen nodig. Aan wie konden we dit toevertrouwen?”

Keuze voor De Pouchfabriek

Rae kwam op Google verschillende partners tegen. Ze koos voor de Pouchfabriek: “Ik zag dat ze een nette prijs en korte levertijd hadden. Ook waren er diverse opties beschikbaar wat betreft de omvang van de verpakking. Dat laatste was voor mij zeer belangrijk: als de verpakking te groot zou zijn, lijkt het alsof deze niet gemaakt is voor het product. De reep moest een luxe uitstraling hebben, dus het moest perfect passen. Dat de Pouchfabriek net als wij duurzaamheid erg belangrijk vindt, was een mooie bijkomstigheid.” Rae bestelde een proefpakket van de Pouchfabriek, waarbij een van de verpakkingsmaten goed bleek te passen. We bespraken de basis – of de verpakkingen bijvoorbeeld hersluitbaar moesten zijn – maar ook belangrijke details. Wilde Wakuli liever ronde of vierkante hoeken? “De Pouchfabriek had onze website bekeken en adviseerde zelf al een bepaalde afwerking die mooi bij de verpakkingen van onze andere producten zou passen. Ze waren heel geïnteresseerd in ons bedrijf en de nieuwe koffiereep. Dat ze zich niet alleen focuste op wat ze moesten doen, vond ik heel fijn. Ook hoefden we niet lang op een antwoord te wachten. Er waren momenten dat ik ’s nachts wakker schrok en dacht: ik heb nog nooit met dit bedrijf gewerkt. Er hangt veel af van deze productie, zou dit wel goedkomen? Er was namelijk geen tijd voor een proefverpakking.”

Een mooi eindresultaat

Hoewel de tijdsdruk hoog was, kon de Pouchfabriek de 3000 verpakkingen al een paar dagen vóór de deadline leveren. “Dat had ik niet verwacht. Echt super!”, vertelt Rae. “Niet alleen omdat het op tijd gelukt was, maar ook omdat de verpakkingen er super stijlvol uitzien. De afwerking is vergelijkbaar met onze bestaande producten, dus de reep past goed in ons assortiment. Ik kon direct opgelucht ademhalen. De look en feel is precies zoals we het voor ogen hadden. Ook fijn: we zien nu dat de koffierepen goed verkopen!” Al met al: een mooie samenwerking met een mooi eindresultaat. En we zullen elkaar nog vaker tegenkomen. Rae: “Ons bedrijf groeit hard. Er komen daarom weer nieuwe projecten waarbij we productverpakkingen nodig zullen hebben die snel af moeten zijn. Ik weet nu dat ik op de Pouchfabriek kan vertrouwen en aarzel zeker niet om nog eens samen te werken!”

Advies nodig voor pouch verpakking

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Neem contact op

Meer cases

We wisten altijd waar we aan toe waren

Er was veel begrip en ondersteuning voor ons als start-up

× Advies nodig?