Wakuli is volgens Rae in 2019 opgericht om ‘bad coffee’ de wereld uit te helpen. “De koffieboer is het belangrijkste element in het bepalen van een koffiesmaak. Desondanks blijkt het zo te zijn dat deze vaak amper genoeg verdient om rond te komen. Zich wapenen tegen klimaatverandering – waardoor oogsten vaker mislukken – zit er daardoor ook niet in. Dat willen we veranderen door koffie te maken die recht doet aan de productiekosten en de mogelijkheid geeft om te investeren in de planeet.” Naast koffie verkopen, kreeg Wakuli echter ook het idee om ook koffierepen op de markt te brengen. “Met het oog op de feestdagen moest dit binnen een maand gebeuren”, vertelt Rae. Er was dus een behoorlijke tijdsdruk, maar dit mocht niet ten koste gaan van de kwaliteit. “Omdat nog niemand de koffierepen kende, was het ontzettend belangrijk dat het product er geweldig uitzag. We hadden zo snel mogelijk 3000 verpakkingen nodig. Aan wie konden we dit toevertrouwen?”