LEEK Food Solutions
Sanders idee ging hand in hand met een duidelijke missie: mensen gezonder laten eten met natuurlijke smaakmakers in de vorm van pure kruidenmixen. “Ik wil een alternatief bieden voor merken als Knorr en Conimex, waar vaak veel onnodige toevoegingen in zitten”, vertelt hij ambitieus. Om zijn kruiden goed te presenteren, ging hij in januari 2025 in gesprek met Rob Engelman van de Pouchfabriek. “Dat vond ik spannend”, geeft Sander toe. “Ik had alleen nog een idee, geen ontwerp of logo. Rob stelde me meteen gerust en zei dat hij zin had om me te helpen. Hij was heel enthousiast dat ik LEEK Food Solutions van de grond ga brengen.”
Strategisch verpakken
Sander wilde in maart 2025 starten met de verkoop van zijn kruiden. “Ik wilde zelf het ontwerp van de sachets maken, dus dat was even aanpoten”, vertelt hij. “In die beginfase had ik veel contact met Rob. Hij was goed bereikbaar en dacht mee over van alles: van de leesbaarheid van de teksten op het ontwerp tot welk programma ik het best kon gebruiken.” Vervolgens kwam de keuze voor het juiste verpakkingsmateriaal. “Er waren veel opties”, vertelt Sander. “Maar uiteindelijk koos ik voor kleine papieren zakjes, die zijn duurzaam en recyclebaar.” Omdat Sander zijn kruiden via zijn webshop verkoopt, moest hij ook nadenken over de verzending. De oplossing: een grotere stazak waarin de sachets gebundeld worden. “Die staat ook nog eens mooi op het aanrecht.” Voor deze stazak adviseerde de Pouchfabriek te kiezen voor monomateriaal, met het oog op de PPWR-wetgeving. “We kozen voor mono-plastic: goed recyclebaar én ideaal voor verzending. Mocht het regenen of de verpakking beschadigen, dan blijft de inhoud goed beschermd.”
Dubbel succes
En toen was het moment daar: de allereerste verpakkingen van LEEK Food Solutions! Wat vindt Sander er zelf van? “De kwaliteit is beter dan ik had verwacht,” zegt hij enthousiast. “Het formaat is precies goed, handzaam en makkelijk te openen. Ook het verzenden gaat vlekkeloos.” Ook zijn doelgroep is positief. Sander: “Ik hoor terug dat mensen de verpakking vrolijk en aantrekkelijk vinden. Het voelt als een cadeautje voor jezelf, maar het is ook leuk om aan iemand anders te geven.” Dat laatste verraste hem. “Mijn product was in eerste instantie bedoeld voor eigen gebruik, maar dankzij de mooie verpakking heb ik nu twee koopintenties gecreëerd. Hoe gaaf is dat?”
Momenteel is Sander volop bezig met de verkoop van zijn kruiden. “Wanneer ik nieuwe verpakkingen nodig heb, neem ik zéker weer contact op”, zegt hij enthousiast. Hij kijkt met een goed gevoel terug op de samenwerking. “De Pouchfabriek heeft me enorm geholpen bij de start van mijn onderneming. Veel bedrijven zijn puur gericht op het afhandelen van orders, maar bij de Pouchfabriek voelde het betrokken en oprecht. Ze doen er alles aan om het beste eindresultaat neer te zetten en zo bij te dragen aan het succes van mijn nieuwe bedrijf.”